Druk

22 november 2023 - Paradera, Aruba

Eindelijk een dag vrij, tijd om even een update te geven.

De laatste weken zijn intensief en pittiger geweest. De frequentie van werkdagen viel me vies tegen, gelukkig hoor ik dat van alle dutchies, toch fijn herkenning vinden bij elkaar.

Het lijkt erop dat de virussen hier net een andere mutatie hebben dan in Nederland dus ik ben al twee keer flink snotterig geweest met de voor mij bekende benauwdheidsklachten erbij. Nu zullen airco, fijnstof en alle muggenspray ook niet bevorderlijk zijn.

Gelukkig zit ik dicht bij het vuur en is de diagnose snel gesteld en een recept zo in mijn handen. Zo kon ik ontdekken hoe dat hier bij de botica, de apotheek gaat. Vlotter dan in Nederland!

Wat een heerlijke afwisseling om mijn eerste bezoek, mijn lieve salsa vriendin te mogen ontvangen. In de spaarzame vrije momenten samen de zuid kant van het eiland ontdekt. De mensen daar zijn echt vele malen vriendelijker zoals gezegd wordt van Aruba. In de toeristen omgeving en de hoofdstad heb ik dat nog niet zo ervaren.

In Sint Nicolaas zijn geweldig mooie muurschilderingen, levensechte portretten! Een prachtige wandeling om te maken die ik zeker nog een keer ga doen.

We zijn samen op zoek gegaan naar salsa gelegenheden... Het is een speld in een hooiberg. De muziek is overal, daar geen tekort aan. Gedanst wordt er dan soms ook nog. Het zijn alleen stellen die komen en samen dansen... wisselen van danspartner heeft op dit eiland een andere betekenis en wordt dus als bedreiging gezien. Maar, in ieder geval één locatie gevonden.

Inmiddels ben ik weer goed hersteld en zie en geniet ik weer volop van de zonnige kant van dit heerlijke eiland.

Ja en ik weet het, het is bij jullie koud, heel koud, nat en guur. Sinterklaas is bij jullie in het land, tot mijn grote verbazing, ook hier. En van mijn Surinaamse collega hoorde ik dat sint ook daar aankomt. Sint komt ook hier met pieten... zwartgesminkt... Dus hier wordt ie er blijkbaar niet uit gekickt🤷🏼‍♀️

Tot de volgende keer!

1. Martijn en Vanessa:
    23 november 2023
    Vette muurschilderingen, tof hoe je steeds weer mooie nieuwe dingen ontdekt! Knuffel uit Amsterdam!