Eerste werkweek

21 oktober 2023 - Oranjestad, Aruba

De eerste kennismaking met de kinderafdeling en het ziekenhuis.

Ik begon maandag bij de linnenkamer voor een pas en een uniform. Welke maat wilt u? Ik denk maat S of M. Die hebben we niet meer, zijn helemaal op....

Oh, oké...

Uiteindelijk word er wel iets bij elkaar gezocht en lost het zich op.

Collega's zijn bijzonder hartelijk en vriendelijk, men is blij met mankracht en zeker voor deze langere periode.

De afdeling oogt ruim, licht en modern, bevindt zich in de nieuw gebouwde vleugel, zo'n 2 jaar oud.

Decoratie en kleding zijn gedeeltelijk in het finding Nemo thema. De gehele afdeling is voorzien van speakers en er klinkt gezellige latin muziek via de radio.

Niet te vergeten... De airco!! Het hele ziekenhuis is koel, een verademing.

(zeuren over het weer is iets Nederlands maar... De locals zuchten en steunen ook al weken omdat het extreem warm is. Gevoelstemperaturen 43+)

De ziektebeelden en behandeling verschillen niet van ndl. Dus het is vooral wegwijs worden op de afdeling qua materialen en apparatuur en in de digitale omgeving zoals EPD. Ondertussen probeer ik toch ook wat Papiaments te leren, al is het maar om op mijn allervriendelijkst te kunnen zeggen dat ik het niet begrijp.

Inmiddels zit week één erop. Bijna 30 jaar geleden dat ik 5 dagen per week werkte...

Het is me echt heel erg mee gevallen. Wat me de meeste energie kost is constante andere talen om je heen horen. Papiaments, Engels Spaans en Nederlands. De laatste twee dagen lukte het niet om zelf nieuwe woordjes op te slaan. Nu weekend en volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen. Foto's volgen  nog een keer.

Vrijwel alle dagen nog genoeg energie over om even de zee in te duiken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Linda:
    21 oktober 2023
    Hoi Selma

Heerlijk om zo mee te kunnen lezen hoe het daar is/gaat en hoe het jou vergaat. Ik vind het zo onwijs knap. Wens je een fantastische tijd toe en zie uit naar je volgende verslag.
    Lieve groetjes uit een herfstachtig Nederland.
    Linda
  2. Monique:
    25 oktober 2023
    Hoi Selma,

Ik sluit me aan bij bovenstaande reactie. 😘

Groetjes Monique
  3. Sarah:
    28 oktober 2023
    Hoi Selma!

Success met de nieuwe taal! Je moet leren “ik spreek een beetje Papiaments” te spreken zodat iedereen denken je spreekt het alles. 😂. Het is goed dat er airco is. Je hebt daar zomer, haha. Mooie strand! Werk niet te veel.