Wennen

15 oktober 2023 - Paradera, Aruba

De foto's spreken voor zich! Het is een prachtig eiland om te mogen verblijven. Vorig weekend had het fors geregend, dus de vochtigheid en gevoelstemperatuur lagen hoog. Inmiddels is die iets gedaald en ik zal er wat meer aan gewend raken. Vanaf 17 uur voelt de zee koud en krijg ik zelfs kippenvel. De zon verdwijnt binnen 5 minuten in de zee.

Het is hier vroeg donker, om 19 uur. De andere tijdzone begin ik nu ook aan te wennen.

Ik geniet volop van een heerlijke tuin en veranda. Ondanks het warme droge klimaat staat de tuin vol planten en bloemen. Ik heb verschillende gekko's/hagedissen gezien en een kolibrie. De muggen genieten ook van vers bloed 🙈. Dus waar mijn ochtendritueel in Nederland begint met koffie begint dat hier met zonbescherming en deet smeren, daarna pas koffie.

Er is een levendig avondleven met volop eet gelegenheden en uiteraard dans gelegenheid. Het echte salsa dansen zoals ik dat in Nederland ken heb ik nog niet gevonden.

Zaterdag kan ik vlakbij 'kibbeling' eten van Lionfish, koraalduivel. Deze vis is door menselijk toedoen in de zee gekomen en inmiddels een invasie die de lokale jonge vissen eet en bedreiging vormt voor de natuurlijke biodiversiteit. Dus een lekkere oplossing voor een lokaal probleem. https://thelionfishsnackaruba.com/the-lionfish/

Nu nog een weekend vrij en vanaf morgen beginnen met mijn nieuwe werk, spannend en vooral zin in!

1. Rob:
    Geniet ervan Selma.
  2. Brenda:
    16 oktober 2023
    Wat een mooie zee, gezelligheid en heerlijk klimaat !! Met de 12 graden hier, kijk ik kwijlend naar je foto’s 😁…geweldig Selma deze kans die je gecreëerd hebt en gegaan! Ben zo benieuwd naar al ervaringen…en succes met de start op het werk 👍😘
  3. Ria Zwijnenburg:
    16 oktober 2023
    Heerlijk die stralende foto's nu nog werken. Veel plezier!
  4. Arie en Nel:
    17 oktober 2023
    Het zie er aantrekkelijk uit op je foto's Selma. Ben je ook al een beetje gewend aan al die warmte? Hier is het inmiddels duidelijk herfst aan het worden. Groet van Nel en je martelaar
  5. Natasha:
    19 oktober 2023
    Leuk om je verhaal te lezen. Benieuwd naar je werkervaring 😀
  6. Marian:
    20 oktober 2023
    Dat ziet er geweldig uit! Geniet ervan, werken in zo’n omgeving is geen straf, lijkt me.
  7. Joyce:
    3 november 2023
    Het is wel een heel mooi en bijzonder visje om te zien.