Feestelijkheden

17 januari 2024 - Paradera, Aruba

Hallo Nederland,

Met zo'n 9000 km afstand en 35 graden temperatuursverschil voelt de winter ver weg. Het blijft een hele rare gewaarwording om een video verbinding te hebben met jullie, compleet gehuld in winter kleding en ik zwetend in bikini...

Het is een tijdje stil geweest, deze keer omdat ik druk was met mijn VIP!

Op 4 december kwam Luc aan op Aruba, op 5 december zat hij op het reisbureau om zijn verblijf te verlengen!

Zo heerlijk om hem om mee heen te hebben en te zien genieten. Genieten van vakantie, mooi weer op een tropisch eiland en zijn moeder weer kunnen plagen. Tussendoor is hij alleen een weekje naar Miami gevlogen om voor het eerst Amerika te bezoeken. Wat ben ik toch ongelofelijk trots op mijn kinderen die zo de wereld ontdekken en bereizen.

We hebben op Aruba onder andere de Hooiberg beklommen, de vlindertuin bezocht en twee boottochten gemaakt op zee. Het nationale park heb ik nog niet bezocht dus die staat voor het volgende bezoek gepland. Dat zullen mijn ouders zijn die deze maand komen!!

Luc vertrok op 31 december en kwam op 1 januari aan in Nederland. Ja ik mis hem zeg!

Inmiddels merk ik dat ik aardig ingeburgerd raak op dit eiland, voel me vertrouwd en geniet van de vibe. Ik heb hier echt wel een leventje opgebouwd.

Nu alweer na moeten gaan denken over mijn rooster in april en mei in Nederland kan mijn brein nog niet zo goed handelen.

Het werken is overwegend boeiend en interessant. Een enkele keer zo rustig dat het bijna saai is maar overwegend maak ik ook hier mijn 'reputatie' waar dat er rare casussen, gesneuvelde infusen en drukte tijdens mijn diensten plaats vinden. Daarover kan ik natuurlijk niet in details treden ivm privacy.

Je zou denken dat alle feestdagen achter de rug zijn maar hier op Aruba begint nu de komende zes weken de periode van grootste feestelijkheden... Carnaval

Talloze optochten en parades met veel glitter glamour drank en prachtige kleding. Het lijkt of het hele eiland erop uit trekt. Mensen zetten complete kampeer uitrusting langs de kant van de weg en genieten van alles wat er te zien is. De eerste parade was vorig weekend en ik had het voorrecht om te werken, voor mij prima ik ben niet zo gek op drukte veel mensen en herrie... Dus niet helemaal mijn feestje.

Wat ook groots gevierd werd was het Nieuwjaars feest van het ziekenhuis afgelopen weekend. Ook hier gaat iedereen over de top qua kleding, niets is te gek of te veel. Een fantastisch excuus voor mij om nieuwe outfit aan te schaffen!

Uiteraard wens ik iedereen gewoon nu nog een geweldig 2024. Maak er iedere dag een mooie dag van, gewoon omdat het kan.

Tot de volgende blog, ayo

1. Arie en Nel:
    22 januari 2024
    Hoi Selma, leuk weer even van je te horen. Je VIP gast was ik op je app foto al tegengekomen. Fijn om te horen dat je daar je draai voor een deel ook gevonden hebt. Je straalt ook weer te zien op je foto's. Denk voorlopig nog maar niet aan je rooster en de kou hier. Geniet maar lekker van je verblijf daar. We wensen je natuurlijk ook alle geluk en gezondheid voor 2024 en hëeeeeeeeel lang daarna. Een knuffel van ons hier.